недеља, 20. јул 2014.

Мати



Мати

 Дјетињства њежног у првом цвијету,
 Кад не знах да ли живим на свијету;
 Па кад ми најпре ко кроз тмину
 Познања искра у духу сину:
 Чим ли ријеч стекох заупих звати,
 Најпрво Мати, — најпрво Мати! —

 Кад мало касније бјеше ми потреба,
 Од капи воде, од мрве хљеба,
 Или од које забаве ине,
 Да мене жеља или плач мине;
 Ко ће ми слађе, ко л' брже дати,
 Нег' опет Мати, — Нег' опет Мати? —

 Када ме каква невоља гони,
 Те око моје сузица рони;
 Ил' тешка боља када ме свлада,
 Да ми сав живот у муци страда;
 Уздишућ јако по тисућ крати';
 Зовем те Мати, — Зовем те Мати! —

 Оца и сина, супруге, кћери,
 Брата и сестре, друга што вјери,
 Сродника мила, пријана радка,
 Нијесу ми тако имена слатка,
 Ко твоје име, које ћу знати
 Свеђ' љубит Мати, свеђ' љубит Мати.

 И кад часак посљедњи стигне,
 Да смрт са земље и мене дигне,
 У вјечно жиће блаженог свијета,
 Гдје сваке сласти пролеће цвјета,
 Најстражње ријечи теби ћу слати:
 "С Богом о Мати!... с Богом о Мати!..."

 Твога живота (ако л' се збије)
 Свијећа да се угаси прије,
 Тужнијем срцем, плачевним оком,
 Уздахом честим, ћутном дубоком,
 Слатко ћу тебе ја спомињати,
 Вапећ' те Мати, — вапећ те Мати. —







Нема коментара:

Постави коментар