петак, 6. децембар 2019.

Slovenki





Slovenki

Zar mi Višnji nije
Dao velik dar;
Zar ulio nije
U srce mi žar:
Darovô mi pjesmu,
Darovô mi let,
Da moj bude cio
Vasioni sv'jet? ...
Al’ pod stara ljeta
Klonuo bih ja,
Da mi tebe, Slavko,
On ne bude da
Svojom rajskom dušom
Da me krjepiš ti,
Da me opet čarni
Zavitljaju snî,
Da zasanjam ljubav
I njezinu slast,
Da bez pjesme u grob
Ne uzmoram pàst:
No da m’ lira zvekne
Ka’ slavuljev glas,
Što proljećem novim
Očarava nas. –
O, Slovenko, ti mi
Uli život taj,
Pomladi me s'jeda;
Ama sve – za kaj?!...
Neću t’odgovarat;  
Pitaj svoju grud:
Sta je pjesnik? ... sama
Ti izreci sûd ....
Mogila mu zjaje;
A on pjeva ,,hoj! ...”
Pjeva: – jer ga uzor
Obajava tvoj. –
Hvala t’... kad si bila
Kadra javor suh
Ti, – kao po čudu –
Dozvati u duh:
Da izbije iz njeg
Još gdjekoji list,
Pomlagjen kô zora,
Zelen, svjež i čist;
I da slaveć tvoje
Vele duše kras:
Još mu Leljo čuje
Ljubavnički glas. -
Hvala tebi, hvala,
Vilo srca mog:
Tebe mi je s neba
Sâm darovô Bog!..
Ti si uzor, – ti si
Svih vrlina cv'jet:
Samo čista srca
Nadživljuju sv'jet. -
Nevenku mi rano
Uze nebo, vaj!...
Al mi vrnu s tobom
Moj izgubljen raj.

U avgustu 1896.

J. Sundečić

“Dubrovnik”  1897







Нема коментара:

Постави коментар