понедељак, 15. август 2022.

Петар Сундечић - На Врмцу

 




На Врмцу

 

Кao opо на Тимору:

На висини ево стојим,

И валове што пода мном

О стјене се ломебројим.

 

И крваво сунце гледам

Гдје у сиње тоне море,

И природа гдје му поздрав

До румене шаље зоре! . . .

 

Па се душа мени топи,

Па ми срце јаче бије:

Од милине, од сладости

Хоће груд ми да пробије!...

 

Ено тамо Талија се

Са зеленим морем љуби;

А овамо сњежни Ловћен

У облаку сцрном губи:

 

Док долином виногради

Пуни грожђа зелене се,

И чопори дивна стада

По пашницим бијеле се! –

 

Гледам Талју па ми суза

Из окашца сјетна кане:

Вај! пошто ми њена прошлост

Крадимице на ум пане,

 

Те се сјетим њезинијех

Светих сјенка и дивова,

Што сплетоше себи вјенац

Од бесмртних ловорова...

 

Ох! што ли их сада нема:

Да им стопе, јој! пољубим,

И пред њима као испред

Полубога да се снубим!...

 

Гледам Ловћен па ми српско

Поносније срце бије;

Ћутим да ми српска крвца

По жилама младим врије:

 

Кад се сјетим те витешке

И крваве наше горе;

Те слободне звјезде наше

И јуначке српске зоре!

 

Па још оних дивних дјела,

Што јој синци починише,

И сваки јој камен врућом

Својом крвљу оросише:

 

Алне даше црном врагу,

Да над њима гордо стане,

И косовске не свећене

Да остану тешке ране!

 

Та када се сјетим, Боже!

За слободу дивна борца;

Ох! када се сјетим дична

Виловита Црногорца:

 

Тад се душа мени топи;

Тад ми срце јаче бије:

Од милине, од сладости

Хоће груд ми да пробије! —

 

У Котору 1879.











Нема коментара:

Постави коментар